
                23.Pn-29/17-28 

            

            

            

      

REPUBLIKA HRVATSKA 

Općinski sud u Slavonskom Brodu-Stalna služba u Novoj Gradiški 

Nova Gradiška 

 

U   I M E   R E P U B L I K E   H R V A T S K E 

 

P R E S U D A 

 

Općinski sud u Slavonskom Brodu, Stalna služba u Novoj Gradiški, OIB:28673386029, 

po sucu Josipu Petričević, kao sucu pojedincu, u pravnoj stvari tužitelja ŽELJKA BIGOVIĆA, 

OIB:60983752455 iz Nove Gradiške, I.Andrića 9, zastupan po ZOU Borojević i Jugović iz 

Nove Gradiške, protiv tuženika 1. RADIO PSUNJ d.o.o., OIB:55239245471, Cvjetni trg 12 D, 

Nova Gradiška, zastupan po direktoru Željku Siladi, a ovaj po punomoćniku Nemanji Nožiniću, 

odvjetniku iz Nove Gradiške i 2. UDRUGA PLUS, OIB:69708791024, Šetalište braće Tadić 5, 

Slav. Brod, zastupana po predsjedniku udruge Jerku Zovak, radi naknade štete, nakon javno 

održane i zaključene glavne rasprave 05. studenog 2018. u nazočnosti stranaka sa 

punomoćnicima i po objavi odluke 05. prosinca 2018.  

 

p r e s u d i o   j e 

 

 O d b i j a   s e   tužba i tužbeni zahtjev tužitelja ŽELJKA BIGOVIĆA, 

OIB:60983752455 iz Nove Gradiške, I.Andrića 9, u cijelosti, a koji glasi: 

 

 "I. Nalaže se tuženicima RADIO PSUNJ d.o.o., Cvjetni trg 12 D, 35 400 Nova 

Gradiška, OIB:55239245471 i Udruzi za Promicanje Lokalne Uprave i Samuprave (PLUS), 

Šetalište braće Radić 5, 35 000 Slavonski Brod, OIB: 69708791024, solidarno, platiti tužitelju 

ŽELJKU BIGOVIĆU iz Nove Gradiške, I.Andrića 9, OIB:60983752455 na ime naknade 

nematerijalne štete iznos od 15.000,00 kn sa zakonskom zateznom kamatom po stopi koja se 

određuje za svako polugodište, uvećanjem prosječne kamatne stope na stanja kredita odobrenih 

za razdoblje dulje od godinu dana nefinancijskim trgovačkim društvima izračunate za 

referentno razdoblje koje prethodi tekućem polugodištu za 3% poena, tekućom od dana 

podnošenja tužbe tj. od 27.01.2017. godine pa do isplate, sve to u roku od 15 dana. 

 

 II.  Nalaže se tuženicima RADIO PSUNJ d.o.o., Cvjetni trg 12 D, 35 400 Nova 

Gradiška, OIB:55239245471 i Udruzi za Promicanje Lokalne Uprave i Samuprave (PLUS), 

Šetalište braće Radić 5, 35 000 Slavonski Brod, OIB: 69708791024, o svome trošku, objaviti 

ispriku tužitelju ŽELJKU BIGOVIĆU iz Nove Gradiške, I.Andrića 9, OIB:60983752455, na 

portalima www.radiong.hr i www.sbplus.hr te objaviti ovu presudu na portalima 

www.radiong.hr i www.sbplus.hr, sve to u roku od 15 dana. 

 

 III. Nalaže se tuženicima, solidarno, da tužitelju plate parnični trošak zajedno sa 

zakonskom zateznom kamatom po stopi koja se određuje za svako polugodište, uvećanjem 

prosječne kamatne stope na stanja kredita odobrenih za razdoblje dulje od godinu dana 

nefinancijskim trgovačkim društvima izračunate za referentno razdoblje koje prethodi tekućem 

polugodištu za 3% poena, tekućom od dana presuđenja pa do isplate, sve to u roku od 15 dana." 

http://www.radiong.hr/
http://www.sbplus.hr/
http://www.radiong.hr/
http://www.sbplus.hr/


- 2 - 

 

  23.Pn-29/17-28 

 

 

 

 Nalaže se tužitelju da na ime troškova ovog postupka isplati prvotuženiku RADIO 

PSUNJ d.o.o., Cvjetni trg 12 D, 35 400 Nova Gradiška, OIB:55239245471, iznos od 4.062,50 

kn (slovima: četiri tisuće šezdeset dvije kune i pedeset lipa) zajedno sa zakonskom zateznom 

kamatom po stopi koja se određuje za svako polugodište, uvećanjem prosječne kamatne stope 

na stanja kredita odobrenih za razdoblje dulje od godinu dana nefinancijskim trgovačkim 

društvima izračunate za referentno razdoblje koje prethodi tekućem polugodištu za 3% poena, 

tekućom od dana presuđenja, tj. 05. prosinca 2018. pa do isplate, u roku od 15 dana, pod 

prijetnjom ovrhe. 

 

Obrazloženje 

 

 Tužitelj je utužio tuženike radi naknade štete, navodeći u tužbi kako je 14.12.2016. 

prvotuženik na svom portalu www.radiong.hr objavio članak "WC ostaje neproziran – staklena 

vrata postavljaju na urede gradskih službenika", a kao autor teksta naveden je Jerko Zovak. Dan 

ranije, tj.13.12.2016. isti članak je objavio drugotuženik na svom portalu www.sbplus.hr pod 

nazivom "U šest godina uništili 24,4 milijuna kuna – bez sankcija". Tužitelj ističe kako su u 

navedenom članku objavljene neistinite tvrdnje koje se odnose na tužitelja Željka Bigovića, 

posebno apostrofirajući na tekst "Nastavljajući voditi idiotsku poslovnu politiku i održavati 

suspektan odnos DING-a sa privatnim poduzetnicima, Vukovićev nasljednik Željko Bigović, 

radio je isto ono što i Vuković - nakon i protuzakonitog zaduživanja Grada u banci, putem 

gradske tvrtke "Industrijski park", insolventnom i nelikvidnom gradskom jadu i čemeru DING-

u, posudio je 2,4 milijuna kuna, a nakon što je novi "strateški partner" Fima preuzeo DING, 

497.000,00 kn prebacio je toj privatnoj firmi. Očekivano, novac nikad nije vraćen Gradu Nova 

Gradiška. Dakle, učenik je nadmašio učitelja……" Ovi navodi su netočni, a posebno da bi 

tužitelj prebacio iznose privatnim tvrtkama te su ovi navodi usmjereni na omalovažavanje i 

sramoćenje tužitelja Željka Bigovića.  

Daljnjim pregledom portala prvotuženika - www.radiong.hr i portala drugotuženika - 

www.sbplus.hr tužitelj je utvrdio da je prvotuženik 09.12.2016. objavio članaka "Nametljivac 

ima manja jaja, ili veći mozak" uz fotografije na kojima je, među ostalim, zaokružen Željko 

Bigović, a kao autor teksta je naveden "SBPlus/Jerko Zovak – Vijest može biti i izostanak 

incidenta" te da je istog dana drugotuženik objavio isti članak pod istim nazivom "Nametljivac 

ima manja jaja, ili veći mozak". U tom članku iznesene su uvrede na račun tužitelja i to osobito 

u dijelu teksta cit: "Impresionirala nas je činjenica da taj baja – koji zadnji godinu dana svoje 

mužjaštvo demonstrira javnim teroriziranjem lokalne novinarke jer mu se radijski podati ne želi 

- od zadnje sjednice Gradskog vijeća ima manja jaja, ili veći mozak." Dakle, tužitelj se u 

spornom tekstu naziva nametljivcem i bajom. Isto tako u navedenom članku prvotuženik i 

drugotuženik postavili su link: http://www.sbplus.hr/nova gradiska/politika/ostalo/nametljivac 

sve odurniji u svojoj agresivnosti. Za članak objavljen pod naslovom "Nametljivac sve odurniji 

u svojoj agresivnosti", autora Jerka Zovak od 04.12.2016. te je objavljena fotografija na kojoj 

je zaokružen Željko Bigović, a u kojem se članku navodi cit: "Mada mu ni po kojim kriterijima 

i/ili zaslugama nije bilo mjesto u drugom redu ove svečanosti (ne)pozvan najveći novogradiški 

politički nametljivac nije mogao odloljeti šansi biti centralna figura na svim tv i foto vijestima. 

Nije odolio niti od ove – tuđe – manifestacije ukrasti dio za sebe, kako bi (i) na taj način prikrio 

vlastitu društvenu beznačajnost u zajednici. Zajednici kojom bi tako rado upravljao, u 

upravljanju sudjelovao, ili makar s tamošnjom elitom družiti se smio. Bez imalo srama, na 

primjer. gradskoj vijećnici i dojučerašnjoj ravnateljici Bolnice slavljenice, Ljepši Rakas Vujčić, 

nametljivac je ukrao mjesto koje joj je, po svim kriterijima, pripadalo." 

http://www.radiong.hr/
http://www.sbplus.hr/
http://www.radiong.hr/
http://www.sbplus.hr/
http://www.sbplus.hr/nova


- 3 - 

 

  23.Pn-29/17-28 

 

 

 

 Daljnjim pregledom portala prvo i drugo tuženika tužitelj je utvrdio da su tuženici 

13.03.2016. objavili tekst "Željko Bigović: Demagog i politički nasrtljivac", a kao autor je 

naveden Jerko Zovak. U tekstu toga članka se pored ostalog navodi: "A, ustvari, kao mali 

demagog i velika kukavica na svoje neimenovane političke protivnike pljucnuo je žutu vodicu" 

pri čemu je nazvan nasrtljivcem, malim demagogom, velikom kukavicom i sl.  

 

U konačnici, pregledom portala prvotuženika - www.radiong.hr tužitelj je utvrdio da je 

prvotuženik 18.01.2016. objavio tekst i fotografiju "Bigovićev desant na Radio Novu 

Gradišku", a kao autor teksta navedena je Đurđa Siladi. U tekstu tog članka citira"Za dobrim 

konjem se prašina diže, a za lošim još i više. Ne bi konj bio kljuse da se takvim i ne pokaže, 

kaže narod, a upravo tako svoj posljednji gradonačelnički potez učinio je bivši gradonačelnik 

Željko Bigović. Umjesto da je, kao konj Lipicanac. prvi proletio kroz ciljnu crtu, on je, 

kaskajući kao kljuse, odlučio zadati posljednji "smrtni udarac" Radiju Nova Gradiška, držeći tu 

tvrtku, kao i prethodnik mu Vuković, jedinom političkom oporbom, gradskoj vlasti." 

 

 Dakle, iz svega je nedvojbeno da je objavom ovih članaka došlo do omalovažavanja i 

sramoćenja tužitelja te se tužitelj poziva na odredbe čl.7, 16, 21 i 22 Zakona o medijima, 

navodeći kako svaka osoba ima pravo na zaštitu privatnosti, dostojanstva ugleda i časti. Isti je 

tražio isprike, odnosno ispravke informacija za objavljene članke. Međutim, kako to nije 

učinjeno, poziva se na odredbe čl.19 Zakona o obveznim odnosima kojima su regulirane 

odredbe o zaštiti prava na život, tjelesno i duševno zdravlje jer u protivnom je došlo do povrede 

prava osobnosti te se potražuje i satisfakcija za nastalu štetu, sukladno čl.1099 i 1100 ZOO-a.  

 

Dalje, ističe kako su navedeni članci putem Interneta dostupni neograničenom broju 

ljudi te da mediji imaju utjecaj i moć da kod svojih čitatelja formiraju pogrešnu sliku o 

pojedincu o kojem pišu pa tako i o tužitelju, nazivajući tužitelja pogrdnim nazivima 

(nametljivac, nasrtljivac, baja, kukavica i sl.) ili poistovjećujući ga sa životinjskim vrstama 

(konj, kljuse, svinjarije i sl.) ili opisujući ga uvredljivim jezičnim sintagmama (ima manja jaja 

ili veći mozak, pljucnuo žutu vodicu i sl.) ili iznošenjem navoda kojima se dotiče invalidnost 

tužitelja i iznošenjem netočnih informacija (497.000,00 kn prebacio je toj privatnoj firmi, 

gradski novac posuđivao privatnoj tvrtki, nepozvan došao na svečanost i ukrao mjesto za 

sjedenje i sl.) tuženici su povrijedili prava osobnosti tužitelja iz čl.19 ZOO-a učinivši takve 

navode dostupnima većem broju ljudi. 

 

Slijedom svega navedenog predložio je naslovnom sudu da donese presudu kao što je 

navedeno u izreci, a sa kojom je u cijelosti odbijena tužba i tužbeni zahtjev. 

 

 U odgovoru na tužbu tuženici osporavaju tužbu i tužbeni zahtjev, kako u pogledu 

osnove, tako i visine. U pravcu navoda historijata ističe se prigovor promašene pasivne 

legitimacije i prigovor nedostatka aktivne legitimacije. Također tužitelj nije dostavio dokaze da 

je poduzeo nužno radnje kao uvjet dopuštenosti tužbe u smislu Zakona o medijima. Nadalje, 

predmetna tužba, između ostalog, je nepravovremena i nedopuštena u smislu čl.22 i 23 ZM, 

zatim da je nejasna i neosnovana u smislu ZOO i ZM, nepodobna za raspravljanje u smislu 

ZPP-a te svakako nedopuštena u smislu ZM-a. Uslijed proteka vremena statuiranog u čl.23 te 

uslijed neispunjenja elemenata preduvjeta za stjecanje prava za podnošenje tužbe za naknadu 

nematerijalne štete, predmetna tužba se ukazuje nedopuštenom i nepravovremenom.  

http://www.radiong.hr/


- 4 - 

 

  23.Pn-29/17-28 

 

 

Dalje se ističe kako je tužba  cijelosti konfuzna i proturječna sama sebi. Također prema 

odredbama čl.21-23 ZOO-a jasno proizlazi kako ne postoji nikakva odgovornost tuženika za 

naknadu štete prema tužitelju. Također se pozivaju na odredbu čl.21 st.4 Zakona o medijima 

kojim se isključuje odgovornost nakladnika za štetu. Prema navedenoj zakonskoj odredbi 

upravo je tužitelj taj koji je dužan dokazivati postojanje pretpostavki, odgovornosti za štetu, a 

što isti ničim ne dokazuje. Također negiraju i odgovornost za štetu u smislu odredbi ZOO-a te 

ističu i pretpostavke odgovornosti za štetu koje u konkretnom slučaju nedostaju. Dalje se poziva 

da će dostaviti protutužbu jer je tužitelj taj koji je namjerno klevetao i iznosio neistine prema 

novinarima te uspostavio takav javni diskurs u kojima vrijeđa druge i to prije svega osobu 

novinara Jerka Zovaka (da je interkontinentalna budala od novinara i dr.) te prvotuženika, a 

posebno osobe - direktora i glavne urednice prvotuženika ( da su sinonimi za lopove i 

kriminalce). Na kraju tuženici, i nakon takvih uvredljivih i klevetničkih izjava tužitelja pišu i 

objavljuju u dobroj vjeri samo informacije koje se tiču tužitelja kao gradonačelnika koju obnaša 

kao javnu funkciju, a ne njegove osobne i to iz službenih izvješća sa rasprava i vjerodostojnih 

službenih dokumenata te informacija koje su upravo utemeljene na točnim činjenicama, 

odnosno na činjenicama za koje je autor imao osnovni razlog povjerovati da su točne i poduzete, 

a postojalo je opravdano zanimanje javnosti za objavu takvih informacija. 

 

Stoga se predlaže odbiti tužba i tužbeni zahtjev u cijelosti. 

 

U kasnijem tijeku postupka drugotuženik je u cijelosti prihvatio navode iz odgovora na tužbu 

pa se ista ima smatrati kao da ju je on dostavio,a što je razvidno iz njegovog podneska od 

14.03.2017. (str.63 spisa). 

 

 U daljnjem tijeku postupka parnične stranke su ostale u cijelosti kod svojih dosadašnjih 

navoda te je nakon pripremnog ročište na kojem su predložili dokazne prijedloge zakazano 

ročište za glavnu raspravu 05. studenog 2018. Na tom ročištu provedeni su dokazi saslušanjem 

tužitelja Željka Bigovića, predsjednika – drugotuženika Jerka Zovaka, zatim su provedeni 

dokazi saslušanjem svjedoka Josipa Kolodzieja, Vinka Grgića, Ivana Sertića, Ivana Mikića, 

Đurđe Siladi. Na istom ročištu, a zbog identičnosti iskaza kojim se pridružuje direktor 

prvotuženika, isti je predložio da se odustane od njegovog saslušanja. Nadalje su provedeni 

dokazi uvidom u tekstove pisani u portalima NG i SB Plus od 14.12.2016., 13.12.2016., 

09.12.2016., 04.12.2016., 13.03.2016., 18.01.2016., dopis tuženicima od 19.12.2016. (str.33-

41), tekst od 01.09.2015. (str.61-62), financijsku dokumentaciju o poslovanju firme DING 

(str.102-177),  zapisnik Gradskog vijeća od 14.12.2017. (str.178-248), kao i u sve pisane 

podneske i usmene navode stranaka. 

 

Nakon tako provedenog dokaznog postupka, mišljenje je ovoga suda da je tužbeni 

zahtjev tužitelja u cijelosti neosnovan. 

 

 Nesporno je među strankama da su na portalima tuženika objavljeni članci, a kao autor 

tih članaka je predsjednik drugotuženika Jerko Zovak i to objavljeni članaka od 14.12.2016. na 

Radio NG pod naslovom "WC ostaje neproziran - staklena vrata postavljaju na urede gradskih 

službenika", članaka od 13.12.2016. objavljen od istog autora u SBPlus pod nazivom " u 6 

godina uništili 24,4 milijuna kuna – bez sankcija", članak od 09.12.2016. na portalima tuženika 

pod nazivom "Nametljivac ima manja jaja, ili veći mozak", zatim link na portalima tuženika za 

članak objavljen pod naslovom "Nametljivac sve odurniji u svojoj agresivnosti" od 04.12.2016. 

Nadalje, članak od 13.03.2016. objavljen na portalima tuženika pod nazivom Željko Bigović - 



- 5 - 

 

  23.Pn-29/17-28 

 

 

Demagog i politički nasrtljivac" te članak od 18.01.2016., kao autor navedena Đurđa Siladi u 

Radio NG pod naslovom "Bigovićev desant na Radio Novu Gradišku." 

 

Međutim sporan je osnov i visina postavljenog tužbenog zahtjeva, zatim prigovori 

promašene pasivne legitimacije i nedostatak aktivne legitimacije te prigovori 

nepravovremenosti i nedopuštenosti tužbe. 

 

 Stoga su provedeni dokazi saslušanjem tužitelja Željka Bigovića i predsjednika Udruge 

PLUS Jerka Zovaka, saslušani svjedoci Josip Kolodziej, Vinko Grgić, Ivan Sertić, Ivan Mikić, 

Đurđa Siladi i izvršen uvid u sve materijalne dokaze koji se nalaze u spisu. 

 

Tužitelj Željko Bigović ističe kako je objavom članaka na portalima tuženika doživio 

kao osobno vrijeđanje i trpio povredu osobnosti jer iste čita veći broj ljudi pa je imao 

neugodnosti od okoline, a iste čita i njegova obitelj. Negira da bi po njegovom odobrenju išla 

pozajmica FIMI u iznosu od 497.000,00 kn, a za njegovog mandata je negirao bilo kakve 

pozajmice prema poduzeću DING. Isti se ne sjeća da bi novinare Radio Psunja i Portala NG i 

SBPLUS nazvao ljudskim otpadinama, a  drugotuženika Jerka Zovaka interkontinentalnom 

budalom, također da nikad nigdje nije dolazio nepozvan te ga je predstojnik Opće bolnice 

pozvao obzirom je imao zasluge za opstanak bolnice u Novoj Gradiški. Dalje ističe po pitanjima 

stranaka kako kapitalne potpore odobrava gradonačelnik i da su iste usmjeravane prema 

Industrijskom parku te da o istim sredstvima raspolaže gradonačelnik temeljem odluke 

Gradskog vijeća. Dalje iskazuje kako je za vrijeme Vukovića prema DING-u usmjereno 20 

milijuna kn, a za vrijem njegovog mandata 2,4 milijuna kuna. Posebno se to odnosi na vraćanje 

ranije dignutih kredita prema Šumariji. Po posebnim pitanjima tužitelj je istakao da ne postoji 

stavka u proračunu koji se odnose na iznose koji idu prema DING-u, a koji idu prema 

Industrijskom parku te da takva stavka ne postoji u proračunu. Po pitanjima također čini 

nespornim pisanje plakata "Kriminalci iz javnih medija". Također ističe da drugotuženik nije 

negativno pisao o tužitelju prije nego je postao gradonačelnik, a da li je nakon toga pisao, nije 

mu poznato. 

 

Drugotuženik Jerko Zovak čini nespornim da su pisani tekstovi, kako je to navedeno u 

istima, priloženih uz tužbu. Međutim, sporno je značenje tih tekstova, kako ih tko shvaća te je 

nesporno po njemu da ih je tužitelj nazvao ljudskim otpadinama i njega interkontinentalnom 

budalom te da je pisao o DING-u temeljem podataka koje su iznijeli vijećnici na Gradskom 

vijeću na sjednici od 14.12.2016. i drugih mu dostupnih dokumenata. Što se tiče korištenja 

izraza – kvalifikativa "nametljivac, nasrtljivac, baja i sl." su legitimni izrazi koje je rutinski 

koristio opisujući događaje vezano za tužitelja. Što se tiče izraza da se za dobrim konjima 

prašina diže, a  za lošima još i više je narodna poslovica te se odnosila na opis, negativno 

djelovanje Gradske uprave, Industrijskog parka u vezi sa DING-om. Također je pojasnio i na 

upit tužitelja što smatra pod pojmom "baja", drugotuženik ističe kako je mislio da tužitelj 

raspolaže novčanim sredstvima Grada smatrajući kao da se radi o djedovini. 

 

Ovaj sud je u najvećem dijelu poklonio povjerenje iskazu tužitelja, a tako i iskazu 

predsjednika drugotuženika, smatrajući njihove iskaze istinitim i objektivnim, s tim što isti 

različito shvaćaju izraze upotrebljavane u tekstovima kao što je "nasrtljivac, demagog, baja, 

kukavica i sl." pri čemu tužitelj smatra da se radi o uvredama, dok predsjednik drugotuženika 

ističe da se radi o kvalifikativima koje je rutinski koristio opisujući događaje vezano za tužitelja. 

Nadalje je za zaključiti da autor tekstova Jerko Zovak nije ružno pisao o tužitelju prije nego je 



- 6 - 

 

  23.Pn-29/17-28 

 

 

postao gradonačelnik te su tekstovi pisani vezano za obnašanje njegove javne funkcije te se ne 

odnose osobno na osobu tužitelja Željka Bigovića, a što je tijekom postupka utvrdio i sud.  

Karakteristično je kako se tužitelj sjeća i poznati su mu svi dijelovi teksta objavljenih 

na portalima tuženika, ali se ne sjeća da je novinare nazvao "ljudskim otpadinama". 

 

Svjedok Josip Kolodziej sjeća se samo da ga je prilikom obilježavanja 170. obljetnice 

Opće bolnice i 60. obljetnice Liječničkog zbora tužitelj pitao da li može nazočiti obilježavanju 

ovih obljetnica, na što je potvrdno odgovorio, a posebnu pozivnicu mu nije dostavljao, a isti mu 

nije odredio ni mjesto gdje će sjediti te je samo naglasio da u prvom redu trebaju sjediti uzvanici 

kao što je gradonačelnik, predstavnici sabora i sl. Navodi kako je liječnica Ljepša Rakas Vujčić 

dobila poziv za obilježavanje obljetnice. O svim pojedinostima vezano za organizaciju ovih 

obljetnica bili su zaduženi dr. Konjević i dr. Klobučar. 

 

Svjedok Vinko Grgić ističe kako mu je poznato da su od strane tuženika objavljivani 

neki tekstovi, ali konkretno što je u istima pisano, nije mu poznato. Poznato mu je da je firma 

DING osnovana 2010.g. od strane Industrijskog parka u vrijeme kada je gradonačelnik bio g. 

Vuković te da je ista firma egzistirala dok je na funkciji bio i g. Bigović. Firma je dobivala 

najprije kapitalne potpore od Gradskog vijeća, a kasnije i pozajmice te je cijelo vrijeme 

poslovala s gubitcima te je do imenovanja za gradonačelnika ovog svjedoka, ista promijenila 

pet direktora, a iz kojih razloga, svjedoku nije poznato. Osobno nije imao nikakvih saznanja o 

ekonomskoj situaciji u firmi osim informacija koje je dobio od stručnih tijela gradske uprave. 

Također ima saznanja da je firmu trebala preuzeti privatna firma FIMA te da su te ti pregovori 

dugo trajali, ali mu nije poznato da li su kakva sredstva prebačena na tu firmu,a bila namijenjena 

DING-u. Kapitalne potpore i zamolnice odobrava Grad Nova Gradiška, a za njegovog mandata 

takva odobrenja nisu postojala i da na to pitanje mogu odgovoriti samo prijašnji gradonačelnici. 

Poznato mu je da su se za potrebe DING-a preko Industrijskog parka dostavljale pozajmice, a 

to potvrđuje i predajom financijskog izvješća od 01.01.2014. do 04.08.2016. što je sastavni dio 

financijske dokumentacije. Također ima saznanja da FIMA preuzima DING negdje u 11. ili 12. 

mjesecu 2014. Dalje iskazuje da je tekstove objavljene na portalima Radio Psunj i portalu PLUS 

čitao i da nije primijetio nikakve netočne podatke. Isto tako, ističe da je sjednica bila žustra te 

ne bi mogao potvrditi da li je tužitelj novinare nazvao "ljudskim otpadinama", ali postoji sve 

zapisano. 

 

Sud je u cijelosti poklonio povjerenje iskazima svjedoka Josipa Kolodziej koji je 

govorio o sudjelovanju tužitelja na obilježavanju 170. obljetnice Bolnice Nova Gradiška i 60 

godina Liječničkog zbora na način da ga je tužitelj zatražio da sudjeluje na toj svečanosti, a što 

mu je navedeni svjedok kao ravnatelj, omogućio. 

 

Isto tako, sud je u cijelosti poklonio povjerenje iskazu saslušanog svjedoka Vinka 

Grgića, smatrajući ga istinitim i objektivnim. Veći dio podataka o DING-u ima iz financijske 

dokumentacije sa kojom je upoznat po preuzimanju funkcije gradonačelnika 2016. te potvrdno 

iskazuje da su tekstovi objavljeni na portalima tuženika u 12 mjesecu 2016. točni te da nije 

primijetio nikakve netočne podatke. Osim toga, njegov iskaz je identičan i sa materijalnim 

dokazima koji se nalaze u spisu. 

 

Svjedok Ivan Sertić pak iskazuje da je bio direktor Industrijskog parka te da je sporna 

firma DING osnovana od tadašnjeg gradonačelnika Josipa Vukovića i bila u 100% vlasništvu 

Grada Nova Gradiška, a nastavila je sa radom za vrijeme gradonačelnikovanja Bigovića. Firma 



- 7 - 

 

  23.Pn-29/17-28 

 

 

je od samog početka bila u velikim gubitcima te je bilo pokušaja da ju preuzme privatni 

poduzetnik. Potvrdno iskazuje, kao i svjedok Vinko Grgić i kasnije saslušani svjedok Ivan 

Mikić, da je Grad dostavljao DING-u kapitalne potpore preko Industrijskog parka, a što je 

razvidno i iz financijske dokumentacije. Kasnije su davane i posudbe prema DING-u, ali iste 

nikada nisu vraćane Gradu. Dalje pojašnjava da kapitalna potpora predstavlja novčano 

pomaganje bez povrata, dok su zamolnice novčana sredstva koja se mogu vratiti onome tko je 

dao pozajmicu. Nisu mu poznate okolnosti da bi se firmi FIMA dao novčani iznos od 49.000,00 

kn. Dalje ističe da mu je poznato da je za potrebe DING-a kod Zagrebačke banke dignut kredit 

od 5,5 milijuna kuna u vrijeme gradonačelnika Josipa Vukovića te iskazuje da je negdje 2013. 

ili 2014. godine FIMA kao strateški partner ušla u poslovanje DING-a, a u vrijeme kada je 

gradonačelnik bio Željko Bigović. Sredstva DING-u su dodjeljivana temeljem ugovora o 

kapitalnim ulaganjima te se novac dodjeljivao preko Industrijskog parka, a da je odluke o 

transferu donosio gradonačelnik kao najodgovornija osoba. Također ističe kako je za vrijeme 

gradonačelnika Josipa Vukovića u DING otišlo oko 10 milijuna kuna, a za vrijeme Željka 

Bigovića cca milijun kuna. Ističe da je firma DING kontinuirano bila u gubitcima od 2011. te 

da je usmeno obavještavao tadašnjeg gradonačelnika Josipa Vukovića kako bi trebalo nešto 

poduzeti, ali o tome ne posjeduje nikakav pismeni trag te da je funkciju direktora Industrijskog 

parka obnašao do 2016. Po pitanju predsjednika drugotuženika ovaj svjedok potvrdno iskazuje 

da ga je za vrijeme obavljanja funkcije direktora u Industrijskom parku, Jerko Zovak nazvao 

dva puta vezano za informacije kao novinar. 

 

Identično iskazu ovog svjedok,a iskazuje i svjedok Ivan Mikić kao predsjednik Komisije 

za utvrđivanje činjeničnog stanja između Grada Nova Gradiška, Industrijskog parka i DING-a, 

koji je periodično vršio analizu poslovanja i to samo po pozivu i uvidom u izvješća. Pitanje 

financiranja DING-a bilo je riješeno ugovorom o kapitalnim potporama preko Industrijskog 

parka DING-u. Sjeća se jednog jamstva Grada Nova gradiška za DING iz 2013. Firma je 

osnovana za vrijeme obnašanja funkcije gradonačelnika Josipa Vukovića i to negdje u 07. 

mjesecu 2010. te je firma pokazala pozitivan saldo samo 2011., a to iz razloga što je kapitalna 

potpora ulazila u prihod pa ga je računovodstvo prikazalo kao prihod redovnog poslovanja, a u 

stvarnosti je sve te godine poslovala negativno. Za vrijeme gradonačelnika Josipa Vukovića 

potpore DING-u su bile veće nego li je to bilo za vrijeme gradonačelnika Željka Bigovića. Dalje 

ističe da je krajem 2013. FIMA ušla u poslovanje DING-a, a  temeljem predugovora o poslovnoj 

suradnji, a  vlasništvo je preuzela nedavno. 

 

Sud je u cijelosti poklonio vjeru iskazima saslušanih svjedoka Ivana Sertića i Ivana 

Mikića koji su govorili o financijskom poslovanju DING-a te načinu financiranja istog, kao i 

činjenici da je firma osnovana od strane Grada Nova Gradiška i da je učestalo stvarala gubitke 

od njenog osnivanja 2010. pa sve do 2016. kada je svjedoku Ivanu Sertiću prestala dužnost u 

Industrijskom parku kao direktora, a Ivanu Mikiću do vremena dok je obnašao funkcije 

predsjednika Komisije. 

 

Svjedok Đurđa Siladi čini nespornim da su na portalima Radio Psunja i SB Plus 

objavljeni tekstovi autora Jerka Zovaka i to 14.12.2016., zatim tekstovi na portalima SB Plus 

13.12.2016., zatim tekstovi 09.12.2016., 04.12.2016., 13.03.2016. te 18.01.2016., a kako je to 

i navedeno u tužbi i sa sadržajem priloženih preslika navedenih članaka. Čini nespornim da  je 

na sjednici Gradskog vijeća od 14.12.2016. tužitelj lokalne novinare nazvao "ljudskim 

otpadinama", ali joj nije poznato da li je svojevremeno uvrijedio Jerka Zovaka nazivajući ga 

"interkontinentalnom budalom". Ističe kako novinari često znaju pisati retorikom kako to iznose 



- 8 - 

 

  23.Pn-29/17-28 

 

 

političari ili osobe koje obavljaju javne funkcije pa ako se oni tako retorički ponašaju u svojim 

izjavama, smatraju da novinari reagiraju na isti način, a što proizlazi i iz tekstova objavljenih o 

političarima u člancima portala, a nikako se ne piše o političaru kao osobi sa imenom i 

prezimenom pa tako nije ni u odnosu na ovog tužitelja. 

 

Ovaj svjedok je iskazivao istinito interpretirajući sadržaj objavljenih tekstova na 

portalima, kao i činjenicu da su isti objavljeni na tim portalima u tekstu kako je priloženo uz 

tužbu te je ovaj sud u cijelosti dao povjerenje ovom svjedoku. 

 

Uvidom u priložene naslove objavljene na portalima tuženika i to 14.12.2016., 

13.12.2016., 09.12.2016., 04.12.2016., 13.03.2016. i 18.01.2016. utvrđeno je da su isti u svom 

tekstu identični kako je navedeno i opisano u tužbi, a što čine nespornim i direktor prvotuženika 

kao i predsjednik Udruge drugotuženika prilikom svog saslušanja, a što je nedvojbeno potvrdila 

i svjedok Đurđa Siladi. 

 

Izvršen je i  uvid u zahtjev za ispravak nakladnika odnosno informacije od 19.12.2016. 

upućenih direktoru Željku Siladi, glavnom i odgovornom uredniku Đurđi Siladi, kao 

predstavnicima portala Radio Psunj te glavnom uredniku i predsjedniku Udruge Plus Jerku 

Zovaku, pozivajući se na odredbe čl.22 u svezi sa čl.40 Zakona o medijima, a kojim se traži za 

tekstove ispravak navoda, odnosno isprika, kako je to navedeno u samom zahtjevu. 

 

Također je izvršen uvid u tekst SB Plus na str.61 pod naslovom "Zapošljavamo", a radi 

se o reagiranju i pisanju gradonačelnika Željka Bigovića gdje se navodi od strane tužitelja da je 

Jerko Zovak "interkontinentalna budala" od novinara, a što tužitelj nije demantirao nego je u 

svom iskazu rekao da se ne sjeća. 

 

Analizom financijske dokumentacije o poslovanju poduzeća DING za 2013., 2014., 

2015. godinu razvidno je kako su točni navodi svjedoka Vinka Grgića, Ivana Sertića i Ivana 

Mikića, vezano za dostavu financijskih sredstava koja su dostavljana kao kapitalna potpora i 

kao pozajmice. 

 

Uvidom u zapisnik sa 8. Sjednice Gradskog vijeća Grada Nova Gradiška održane 

12.12.2016., a koju sjednicu je rekapitulirao i iznio najbitnije podatke sa te sjednice u svojim 

člancima 14.12.2016.  Portalu Radio NG i 13.12.2016. na portalu SB Plus, vidljivo je kako je 

autor tih članaka istinito i točno prenosio informacije sa te sjednice. Zapisnik je sačinjen na čak 

70 stranica pa autor teksta, novinar Jerko Zovak nije mogao na portalima prenijeti kompletan 

tekst. Raspravljajući o izvršenju proračuna za 2016. i donošenje proračuna za 2017. jedan od 

vijećnika je u svojoj raspravi naveo kako će se na urede službenika postaviti staklena vrata kako 

bi se vidio njihov rad, a  na WC će ostati neprozirna. Isto tako i svi ostali dijelovi teksta su 

vjerno preneseni iz toga članka pa tako na strani 8. pod točkom "aktualni sat", točno se navodi 

da je od strane tužitelja Radio Psunj i SB Plus te njihovi novinari nazvani "ljudskim otpadima" 

a u članku piše "otpadinama", a što se po mišljenju ovoga suda svodi na isto. Također je na istoj 

sjednici raspravljeno pitanje financijskog poslovanja DING-a pod nazivom "Informacija o 

stanju tvrtke DING Nova Gradiška", a temeljem kojeg je raspravljano o financijskom 

poslovanju te firme iz čega je zaključeno da je za vrijeme gradonačelnika Josipa Vukovića 

potrošeno u firmu 20 milijuna kuna kao kapitalne potpore, a za vrijeme gradonačelnika Željka 

Bigovića 2,4 milijuna kuna. Također je na str. 59 zapisnika vidljivo između ostalog 

raspravljajući o firmi DING, u raspravi Vinka Grgića, gradonačelnika cti: "I još jedno pitanje, 



- 9 - 

 

  23.Pn-29/17-28 

 

 

ako se već pokazalo to kao, neću reći kao neprijateljsko preuzimanje, to će biti jedan zaključak 

jednog dana da li je bilo tko ili nije bilo tko. U danom periodu moj prethodnik kolega Bigović 

je DING-u, a u tom trenutku je FIMA vladala cijelom situacijom, kao što vidite, posuđeno je 

497 tisuća kuna, nije vraćena ni lipa. To je problem. Problemi su i svi oni prije, ali ako vi imate 

u fazi preuzimanja određenu tvrtku, ona postaje doslovno privatno vlasništvo. Zašto Grad njoj 

pomaže? Da li je to pravno čisto, da li je to pravično, ja to nisam kompetentan da govorim o 

tome. Imamo puno stvari, imamo puno problema". 

 

Analizirajući sve provedene dokaze, sud prema svom uvjerenju, na temelju savjesne i 

brižljive ocjene svakog dokaza zasebno i svih dokaza zajedno i na temelju rezultata cjelokupnog 

postupka, utvrdio je kako je tužba i tužbeni zahtjev u cijelosti neosnovan. 

 

Prvenstveno se ističe kako je neosnovan prigovor tuženika vezano za promašenu 

pasivnu legitimaciju jer je iz pisanih tekstova uz tužbu nesporno da su tuženici objavili tekstove 

navedene u tužbi, a što i sami tuženici priznaju kod davanja odgovora na tužbu, a  i prilikom 

davanja njihovih iskaza.  

Što se tiče prigovora promašene aktivne legitimacije, valja istaći kako je tužitelj učinio 

vjerojatnim da je ovlašten podnijeti tužbu protiv tuženika jer je uz tužbu priložio i objavljene 

članke iz kojih je jasno navedeno ime tužitelja te je i objavljena njegova fotografija. Isto tako, 

tužitelj se prethodno, prije podnošenja tužbe, obratio tuženicima sa zahtjevom za isprikom 

nakladnika, odnosno ispravkom objavljene informacije, a koji zahtjev tuženici nisu otklonili, a 

što je vidljivo i iz priložene dokumentacije na strani 33 do 40 spisa. 

Stoga je očito da je tužitelj aktivno legitimiran za vođenje ove parnice i ima za to pravni 

interes. 

 

Isto tako samo su djelomično osnovani prigovori tuženika kako nisu ispunjene procesne 

pretpostavke za podnošenje predmetne tužbe, a to iz razloga što je tužitelj postupio sukladno 

odredbama čl.21-23  i čl.40-44 Zakona  o medijima ("Narodne novine" 59/04., 84/11., 81/13., 

nastavno ZM). Naime prema odredbi čl.22 ZM-a tužitelj ima pravo na tužbu za naknadu 

materijalne štete po općim propisima obveznog prava ako je prethodno zatražila od nakladnika 

objavljivanje ispravka sporne informacije, odnosno isprike nakladnika kada ispravak nije 

moguć. Nadalje, prema odredbi čl.40 istog zakona svako ima pravo od glavnog urednika 

zahtijevati da bez naknade objavi ispravak objavljene informacije kojom su bila povrijeđena 

njegova prava i interesi. Pravo na ispravak imaju i pravne osobe i druge organizacije i tijela, 

ako su informacijom bila povrijeđena njegova prava i interesi. Svrha ispravka je ispravljanje 

netočne i nepotpune informacije. Objava ispravka može se zahtijevati u roku do 30 dana od 

objave informacije. Prema tim zakonskim formulacijama tužitelj je pravovremeno podnio 

zahtjev za ispravak, odnosno no ispriku i to za pisanje u člancima od 14.12.2016., zatim od 

13.12.2016. te za članke od 09.12.2016. i 04.12.2016. jer su zahtjevi za ispravak, odnosno 

ispriku podneseni u roku od 30 dana od objave navedenih članaka na portalima tuženika. 

Međutim, nepravovremeno su podneseni zahtjevi za ispravak i ispriku navedeni u člancima od 

13.03.2016. i 18.01.2016. iz razloga što zahtjevi za ispravak – ispriku nisu podneseni u roku od 

30 dana od objave, kako je to navedeno u čl.40 st.2 ZM pa iste sud nije analizirao ni tijekom 

ovog postupka, kao ni u presudi. 

 

Dakle, očito je da je u tom dijelu tužba nepotpuna te je stav o nepravovremenosti 

tuženika neosnovan.  

 



- 10 - 

 

  23.Pn-29/17-28 

 

 

Što se tiče teksta u člancima od 13.12.2016. pod nazivom "U šest godina uništili 24,4 

milijuna kuna – bez sankcija" objavljen na portalu SB Plus i članka od 14.12.2016. objavljen 

na portalu Radio NG pod nazivom "WC ostaje neproziran – staklena vrata postavljaju na urede 

gradskih službenika", nedvojbeno je kako je  u istom novinar autor tih članaka iznosio 

objektivne podatke o poslovanju poduzeća DING i to temeljem rasprave sa 8. Sjednice 

Gradskog vijeća Nova Gradiška od 12.12.2016., a iz zapisnika priloženog spisu pod tom 

točkom su raspravljali gotovo svi vijećnici i čini 18 stranica zapisnika. Također je vidljivo da 

je putem kapitalnih potpora i zamolnica u tu firmu DING uloženo, kako se i navodi u tekstu 

objavljenim na portalima, 24,4 milijuna kuna, kako kroz kapitalne potpore, tako i zamolnice i 

to za vrijeme gradonačelnikovanja Josipa Vukovića koji je osnovao firmu DING 2010., tako i 

za vrijeme gradonačelnikovanja  Željka Bigovića. Za vrijeme gardonačelnikovanja Josipa 

Vukovića dane su potpore i zamolnice u iznosu od cca 20 milijuna kuna, a za vrijeme Željka 

Bigovića 2,4 milijuna kuna, a što je potvrdio i sam tužitelj, a sve ove podatke iznijeli su i 

svjedoci Vinko Grgić, Ivan Sertić i Ivan Mikić, prilikom saslušanja na raspravi od 05.11.2018. 

Isto tako, ove podatke je predsjednik drugotuženika imao i temeljem neposrednih saznanja od 

direktora Industrijskog parka kojem se obraćao dva puta telefonski, a što je potvrdio svjedok 

Ivan Sertić. Nadalje, podaci o kapitalnim potporama i zamolnicama vidljivi su i iz priložene 

knjigovodstveno financijske dokumentacije u spisu. Također je razvidno da je vršena potpora 

DING-u, odnosno iz zapisnika pod raspravom na str.50 se navodi kako je u to vrijeme privatna 

firma FIMA već vladala situacijom jer je bila strateški partner te su pregovori trajali duži period, 

a  u tom periodu je dan iznos od 497.000,00 kn, a što je također vidljivo i iz zapisnika sa gore 

navedene Sjednice Gradskog vijeća na strani 59. 

 

Dalje valja napomenuti kako je u istim člancima pod točkom "aktualni sat" tužitelj, 

vezano za financijske potpore, portalima NG Psunj i SBPlus nazvao novinare tih portala 

"ljudskim otpadima", a u tekstu se da li zbog greške ili netočne informacije "otpadinama", a u 

biti se ovi izrazi svode na isto. Nadalje, na istoj Sjednici je, a što je i naslovljeno u tekstu, 

gradski vijećnik pod raspravom naveo vezano za osiguranje proračunskih sredstava kako bi 

trebalo izvršiti zamjenu drvenih vrata na uredima službenika staklenima, a na WC drvena. 

 

Očito je da članci autora novinara Jerka Zovaka objavljeni 14.12.2016. na portalu Radio 

NG i 13.12.2016. na portalu SB Plus predstavljaju informaciju građanima sa Sjednice Gradskog 

vijeća te njegov osobni osvrt i komentar sa te Sjednice uz navođenje izraza za tadašnjeg 

gradonačelnika kao "namteljivac, nasrtljivac, baja, kukavica i sl. , a što predstavlja slobodnu 

jezični interpretaciju novinara opisujući djelatnost gradonačelnika kao javne osobe. prema 

tome, sud nije našao da bi se radilo o ikakvim uvredljivim izrazima koji omalovažavaju ili 

degradiraju tužitelja kao osobu jer su izrazi upotrijebljeni samo vezano za obnašanje javne 

funkcije gradonačelnika. 

 

Mišljenje je ovoga suda kako se tužitelj ne može pozivati da se radi o uvredljivim 

izričajima koje su mu nanijeli povredu prava osobnosti, a istovremeno prije toga ulaziti u 

konfrotaciju sa novinarima koje je prilikom predizborne kampanje nazvao "kriminalcima iz 

javnih medija" kao da se radi o političkoj stranci te je svoje protivljenje prema javnim medijima 

iznosio kao slogan na predizbornim plakatima, a što je vidljivo iz spisa na sr.23. Isto tako, 

predsjednika drugotuženika je nazvao i "interkontinentalnom budalom", a na sjednici Gradskog 

vijeća gdje je nazočila novinarka Đurđa Siladi, novinare je nazvao "ljudskim otpadom".  

Očito je kako tužitelj sebi dozvoljava nazivati predstavnike novinara sa portala NG 

Psunj i SBPlus pogrdnim imenima i nazivima, a nije u stanju primiti kritiku od strane novinara 



- 11 - 

 

  23.Pn-29/17-28 

 

 

prilikom obnašanja svojih dužnosti navedenih u pisanim tekstovima objavljenim u spornim 

člancima. 

 

Valja zaključiti kako je ustavno pravo novinara slobodno informirati građane o svim 

događajima na području lokalne zajednice pa i šire pa tako i izvještavati ih sa sjednica Gradskog 

vijeća te iznositi problematiku o gospodarsko političkim temama koje se iznose na sjednicama, 

kao i kritički analizirati stanje pojedinih firmi. 

 

Na sjednici Gradskog vijeća od 08.12.2016. raspravljalo se o poduzeću DING koje 

kontinuirano nekoliko godina stvara gubitke pa je logično da je pravo novinara i to ne samo 

pravo nego i dužnost da izvještava o tim pojavama lokalnu društvenu zajednicu, isto kao što je 

dužnost politike i osoba koje obnašaju javne dužnosti poduzimati sve mjere u korist i u interesu 

građana. 

 

Novinar pa tako i autor spornih tekstova ima pravo kritizirati rad osoba koji obnašaju 

javne funkcije jer je to u javnom interesu. Prioritetno je prije svega sloboda govora, a ne misliti 

na posljedice u slučaju "krvio izgovorene riječi".  

 

Prema odredbi čl.21 ZM nakladnik koji informacijom objavljenom u mediju prouzroči 

drugome štetu dužan ju je nadoknaditi izuzev u slučajevima propisanim ovim Zakonom. Na 

utvrđivanje odgovornosti za naknade štete primjenjuju se propisi o obveznim odnosima osim 

ako Zakonom nije drugačije određeno. Istim zakonskim člankom je regulirano i pitanje 

eskulpacije odgovornosti tuženika za naknadu štete. 

 

Tijekom ovog postupka je utvrđeno kako tužitelj nije dokazao relevantne činjenice da 

je pretrpio štetu objavom navedenih članaka od 14.12.2016., 13.12.2016., 09.12.2016., 

04.12.2016. te nije dokaza o niti činjenice vezano za trpljenje bolova, povrede časti i ugleda, 

kao ni njihov intenzitet i trajanje. Isti samo općenito navodi kako su ti članci objavljeni na 

portalima, da je njihov sadržaj dostupan većem broju ljudi pa i njegovoj obitelji pa da on time 

trpi štetu. 

 

Na kraju sud je mišljenja kako nema povrede u interpretaciji i slobodnom vrijednosnom 

sudu novinara kada zaključuje uz priložene fotografije kako je nepravedno da na obilježavanju 

170. obljetnice Opće Bolnice i 60 godina postojanja Liječničkog zbora, tužitelj kao vijećnik 

sjedi na boljoj poziciji, a da iza njega na svečanosti ima mjesto predsjednica Vijeća i ranija v.d. 

direktorica bolnice Ljepša Rakas Vujčić. 

 

Analizirajući kako personalne, tako i materijalne dokaze koji se nalaze u spisu, sud je 

utvrdio da nije došlo do povrede prava osobnosti tužitelja te da nema mjesta primjeni odredbe 

čl.21 st.1 Zakona o medijima u svezi sa čl.1100 i 1099 Zakona o obveznim odnosima u korist 

tužitelja. Osim toga, istim zak.čl.21 st.4 ZM taksativno su navedeni slučajevi u kojima 

nakladnik ne dogovara za štetu zbog objavljene informacije pa je tako jedan od ekskulpacisjkih 

razloga i iznošenje izvješća sa rasprave na sjednici tijela zakonodavne, izvršne ili sudbene vlasti 

te tijela jedinica lokalne, područne i regionalne samouprave ili na javnom skupu ili je prenesena 

iz akta tijela zakonodavne, izvršne ili sudbene vlasti ili tijela jedinica lokalne i područne 

samouprave, a njezin smisao nije promijenjen uredničkom objavom. 

 

Shodno gore navedenom odlučeno je kao u izreci.  



- 12 - 

 

  23.Pn-29/17-28 

 

 

 

Odluka o troškovima postupka temelji se na odredbi čl.154 st.1 ZPP-a jer je prvotuženik 

u cijelosti uspio u postupku i uz primjenu čl.155 istog zakona pri čemu su uzeti u obzir samo 

troškovi potrebni za vođenje parnice. 

 

Prvotuženik je ukupno potraživao na ime troškova iznos od 7.500,00 kn, a  sud mu je 

odredio i dosudio kao opravdani trošak u iznosu od 4.062,50 kn. 

 

Ovaj trošak čini sastav odgovora na tužbu 1.000,00 kn, ročište od 19.09.2017. koje je 

odgođeno zbog izuzeća suca 250,00 kn, za ročište od 13.11.2017. 50% jer se radi o pripremnom 

ročištu na kojem nisu vođeni dokazi 500,00 kn, za ročište od 05.11.2018. 1.000,00 kn, na kojem 

su se saslušavale stranke i svjedoci, za objavu presude 500,00 kn, što sve ukupno iznosi 

3.250,00 kn i uz pripadajući PDV od 812,50 kn, ukupno 4.062,50 kn. 

Odbijen je trošak podneska od 03.02.2017. kojim se traži odgoda i to za iznos od 250,00 

kn, zatim za podnesak od 20.11.2017. kojim su predloženi svjedoci te je tuženik već na ročištu 

trebao predložiti svjedoke i adrese, zatim je odbijen sa iznosom od 75% ili 750,00 kn za ročište 

od 19.09.2017. jer je zbog prijedloga za izuzeće isto odgođeno, zatim za ročište od 13.11.2017. 

odbijen sa 500,00 kn jer se radi o pripremnom ročištu. Isto tako odbijen je i sa troškovima 

konferencije sa strankom od 500,00 kn jer ničim nije konkretizirano na čega se odnosi 

konferencija, s kim, zatim razmatranje spisa od 250,00 kn iz razloga što je punomoćnik odmah 

preuzeo zastupanje prvotuženika pa mu je priznato pravo za odgovor na tužbu. 

 

Drugotuženik nije postavio zahtjev za naknadu troškova pa o istima nije niti odlučivano. 

 

U Novoj Gradiški 05. prosinca 2018. 

 

          S u d a c: 

 

          Josip Petričević, v.r. 

 

UPUTA O REDOVITOM PRAVNOM LIJEKU: Protiv ove presude dozvoljena je žalba u roku 

od 15 dana od dana primitka prijepisa iste. Žalba se podnosi ovome sudu u tri jednaka pisana 

primjerka. 

 

 


